איקון תפריט
איקון פייסבוק

מבטיחים ומקיימים

מה היה מה במצע מה עכשיו

מחסור במעונות לדיור במחיר הוגן לסטודנטים.

נסיר את החסמים המעכבים בנית מעונות סטודנטים בישראל.

חוקים לעידוד בניית מעונות סטודנטים ותחילת הליך בנייה של אלפי מעונות.

אין חקיקה שמגדירה את מעמדם של המשכיר והשוכר.

נפעל לחקיקת 'חוק שכירות הוגנת' לקביעת כללים ברורים שיחייבו כל הסכם שכירות.

אישור חוק שכירות הוגנת בכנסת.

שכר חיילי צה"ל הסדירים נמוך.

העלאת שכר חיילי החובה בצה"ל.

הגדלת שכר חיילי חובה באופן מידי עם כניסתנו לממשלה ב-2015.

עסקים קטנים נפגעים מהליך ביורוקרטי ומסורבל של הוצאת רישיון עסק.

ייעול הליך קבלת רשיון עסק.

רפורמת רישוי העסקים האריכה את תוקף רישיונות העסק והקלה על הביורוקטיה של עסקים קטנים.

אין תוכנית סיעוד לאומית, קשישים רבים ומשפחותיהם לא עומדים בהוצאות הסיעוד, מבחני הכנסה נוקשים לילדי המטופלים, מחסור בשעות סיעוד.

חיזוק והנגשת הסיעוד.

תוכנית סיעוד לאומית הכוללת העלאה של קצבת הסיעוד, הקלה במבחני הכנסה, הגעת צוותים רפואיים לבתי הקשישים הסיעודיים, תוספת שעות סיעוד -בעלות 900 מיליון ש"ח.

קשישים לא מקבלים השתתפות של המדינה בטיפולי שיניים.

השתתפות בטיפולי שיניים מגיל 75.

השתתפות בטיפולי שיניים מגיל 75 במסגרת תוכנית הסיעוד הלאומית.

חולים מתקשים לשלם על תרופות.

הפחתת ההשתתפות העצמית לתרופות.

השר כחלון חתם על צו המוזיל תרופות בכ-5%.

מי שלא עבד עשר שנים בישראל לא מקבל תוספת וותק וכך נמנעת תוספת משמעותית לחסכון הפנסיוני.

פתרון לפנסיות עולים שנחסכו בחו"ל ואינן משולמות.

תוספת וותק שמוסיפה 3,600 ₪ בשנה למאות אלפי קשישים, בעיקר עולים, מדי שנה. עלות התוספת למדינה כמיליארד ₪.

אין התאמה בין סיכון ברירת המחדל של חסכון פנסיוני לגיל החוסך וכך מאבדים משקיעים מאות אלפי ₪.

התאמת גיל החוסך לרמת הסיכון של חסכונותיו, כדי למנוע סיכון החיסכון לקראת פרישה.

מ-2016 האוצר מחייב את גופי הפנסיה לשלושה מסלולי חסכון שמותאמים לגילאים.

כרבע מממשקי הבית של קשישים מתחת לקו העוני.

הגדלת קצבת הבטחת הכנסה לקשישים.

הגדלת קצבת הבטחת הכנסה לקשישים ב-600 ₪ לזוג בחודש ו-200 ₪ ליחיד, העלאת קצבה לרבע מיליון קשישים עניים.

אלפי דירות מוזנחות בדיור הציבורי.

שימוש ברווחי מכירת דירות ציבוריות לטובת שיפוץ דירות מוזנחות כדי לשפר את איכות חייהם של המתגוררים בדיור ציבורי.

הקצאת 250 מיליון ₪ לשיפוץ אלפי דירות בדיור הציבורי.

שיעורי עוני ופערים חברתיים שהולכים וגדלים.

נפעל לאימוץ מלא של המלצות דו"ח הוועדה למלחמה בעוני, כדי להגיע בתוך עשר שנים לשיעור העוני במדינות ה OECD.

אימוץ חלקים ניכרים מדו"ח העוני בסיעוד, חינוך, בריאות, רווחה. צמצום בפערים החברתיים לראשונה מזה שנים. יו"ר ועדת העוני אלי אלאלוף מונה ליו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות והעברי מאות חוקים ותקנות לצמצום העוני.
זינוק בתקציבי המשרדים החברתיים.

רפואה פרטית שבאה על חשבון המטופלים ברפואה הציבורית.

נפעל בצורה תקיפה כנגד תופעת הרפואה השחורה בישראל, תוך יצירת כללים והוראות, אשר ימנעו ניצול של משאבי בתי החולים לטובת רפואה פרטית.

-הפיכת בית החולים אסותא באשדוד מפרטי לציבורי
– תשלום על ניתוח פרטי לא יינתן ישירות לרופא אלא לביה"ח
-רופא ימתין חצי שנה כדי לקבל באופן פרטי אדם שפגש בבי"ח ציבורי
-הביטוחים הפרטיים והמשלימים יכסו רק ניתוחים שבוצעו ע"י רופאים ברשימות הסדר

תורים ארוכים לבדיקות, טיפולים וניתוחים.

.נקצר את זמני ההמתנה לתורים.

אישור רפורמת קיצור התורים ב-800 מיליון ₪.

גננת וסייעת על כיתת גן של 35 ילדים.

נבחן ונטפל בסוגיית המערך המסייע ,סייעות בגני הילדים.

הוספת סייעת שניה לכל גני ילדים לגילאי 3-4.

חוסר מיצוי של הכנסות המדינה.

נשפר את מערך הניהול והגביה של אגף הכנסות המדינה.

נתוני שיא של כל הזמנים בהכנסות ממסים ובחודשים רבים עודף גביה.

חברות ארנק מאפשרות לעשירים להסיט הכנסות אישיות לחברות פיקטיביות וכך לשלם מס חברות הנמוך ממס הכנסה.

.נפעל לתיקוני חקיקה למניעת פרצות בתכנוני מס.

העברת חוק ששם סוף לחברות הארנק שנהנו ממנה העשירים ביותר והכניסו למדינה 4 מיליארד ש"ח.

רשות המסים העריך את ההון השחור על סך 50 מיליארד ₪ ב-2013

מאבק בהון השחור להגדלת הכנסות המדינה והפחתת נטל המס על עובדים ועסקים

אישור חוק למלחמה בהון השחור שמאפשר לרשות המסים לדרוש מידע מגופים פיננסיים על לקוחות שחשודים בעבירות 'הון שחור'

קשישים לא מקבלים השתתפות של המדינה בטיפולי שיניים.

השתתפות בטיפולי שיניים מגיל 75.

השתתפות בטיפולי שיניים מגיל 75 במסגרת תוכנית הסיעוד הלאומית.

-אבות לא יכלו לצאת לתקופת לידה והורות עם האם אלא על חשבונה ובמקומה

-הורים לא יכלו להתחלק באופן שווה בימי המחלה ולקבל שכר על אותם ימי מחלה באופן משותף

עידוד השוויון בנטל ההורות

-חוק חופשת לידה לאבות

-חוק חלוקת ימי מחלה לילד שיתחלק בין ההורים באופן שווה

רכישת 43 דירות בשנה בין 2010-2014.

צמצום משמעותי של התור לדיור הציבורי על ידי הגדלת הסיוע בשכר דירה.

מאז 2015 נרכשו 1,621 דירות לדיור הציבורי ומהלכים שסיפקו מהנה ל-5,100 משפחות זכאיות.

סל תרופות נמוך מדי, חסרות תרופות בסל, חולים רבים נותרים ללא מימון לתרופותיהם

נפעל להרחבה ניכרת של סל הבריאות.

הגדלה של סל התרופות ב-550 מיליון ₪ בשנה.

השקעה נמוכה בתחבורה ציבורית

שיפור תשתיות התחבורה והנגשת התחבורה הציבורית.

-השקעת שיא של 7.8 מיליארד ₪ ב-2019 בתשתיות תחבורה ציבורית.

-ההורדת מחירי התחבורה הציבורית ב-14%.

-קצבאות הנכים איבדו מערכן מאז 2003.

-לא היתה עלייה משמעותית בקצבאות הנכים במשך שנים רבות.

עידוד התעסוקה והיזמות בקרב אנשים עם מוגבלות.

העלאת קצבאות הנכות בסכום הסטורי של 4.3 מיליארד ₪ בהתאם למסקנות ועדת זליכה שמונתה על ידי שר האוצר להעלאת הקצבאות.

-מענק לימודים לתלמידים עד כיתה ט' בלבד.
-קושי להורה יחידני לצאת ללימודים.
-קושי להורה יחידני לפתוח עסק.

תמיכה במשפחות חד הוריות.

1. הרחבת מענק לימודים לתלמידי כיתות ט-יב למשפחות חד הוריות (1003 שח לכל ילד פעם בשנה).

2. מימון תוכנית לתואר ראשון כולל הוצאות נלוות במהלך התואר, מימון משותף עם קרן קציר (קרן רש"י).

3. מימון תוכנית תמיכה לנשים חד הוריות נפגעות אלימות, מימון משותף עם עמותת 'רוח נשית'.

4 חקיקת תקנות לפטור מחובת תעסוקה לנשים חד הוריות בלימודים אקדמיים.

5. תוכנית "יוזמים עסק" יחד עם הסוכנות לעסקים קטנים תוכנית מיוחדים להורים עצמאיים הרוצים לפתוח עסק, מתן הנחה משמעותית עבור קורס, ייעוץ, לווי ומעקב אחרי התפתחות העסק.

6. חוגים לילדים בפריפריה מכיתה ט'.

אזורי תעסוקה מרחביים.

יצירת אזורי תעסוקה מרחביים גדולים.

תכנון ופיתוח של כ-3000 דונם אזורי תעסוקה מרחביים ב-10 מוקדים ברחבי הארץ.

זכויות העובדים של בני נוער רבים נרמסים במקומות עבודה.

נאכוף ענישה מחמירה על פגיעה בזכויות עבודה של נערים.

הועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון יזמה ויישמה תוכנית להגברת הפיקוח והאכיפה על זכויות נוער עובד בשיתוף עם כל משרדי הממשלה הרלוונטים. התוכנית פועלת מ-2016 ונותנת מענה לבני נוער רבים שלא מכירים את זכויותיהם.

ניצול מועט של מענק עבודה
– תמריץ שלילי ליציאת בעלי שכר נמוך לעבודה.

הרחבת מס הכנסה שלילי כדי לעודד תעסוקה.

הגדלת מענק העבודה מ-4,800 ₪ ל-5000 ₪. הגדלה ב-30% למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים במסגרת 'נטו משפחה'. מימוש כמעט מלא של הזכאות.

אין פיקוח על המזון בצהרונים.

נשפר את ההיבטים החינוכיים בצהרונים כדי לספק לילדי הורים עובדים סביבה חינוכית הכוללת לימוד, העשרה, חוגים וארוחה חמה.

חוק פיקוח המזון בצהרונים של ח"כ רחל עזריה אושר בכנסת ולראשונה הוכנסו הגדרות למזון המוגש לילדי הצהרונים.

אין סבסוד צהרנים למעמד הביניים.

נעניק סבסוד דיפרנציאלי לצהרון להורים המתגוררים בישובים הנמצאים באשכול 5 ומעלה כדי לעודד הורים לצאת לעבודה ולהוריד את יוקר המחייה.

תוכנית נטו משפחה מסבסדת את הצהרונים בכל היישובים בארץ באלפי ₪ בשנה לפי יישובים. כל צהרון מסובסד.

מחסור במעונות יום.

נאיץ את יישום התוכניות הקיימות להקמת מעונות יום לילדים, על ידי הסרת חסמים בירוקרטיים ובשיתוף פעולה עם הרשויות המקומית, ונבנה חדשים במימון מדינה כדי לאפשר יותר מקומות לילדים של הורים עובדים.

השקעה של מיליארד ₪ בבניית מעונות יום וקצב שיא של בניית מעונות.

מעונות היום אינם מפוקחים על ידי המדינה.

נכניס מעונות יום פרטיים למסגרת הציבורית כדי להרחיב משמעותית את המענה לציבור המשפחות בישראל. נעשה זאת תחת מחיר מפוקח ומסובסד, ובתקן חינוכי ראוי.

חוק פיקוח מעונות היום שיזמה ח"כ יפעת שאשא ביטון עבר בקריאה טרומית ויקודם בהמשך חקיקה, לאחר שנים של דיבורים. החוק כולל פיקוח, רגולציה וסטנדרטיזציה של מעונות היום.

שכר מינימום 4,300 ₪.

עידוד התעסוקה בשכר ראוי.

העלינו את שכר המינימום ל-5,300 ₪.

חיבור איטי של מפעלים לתשתית הגז, מה שמונע הוזלת עלויות אנרגיה.

נוזיל את עלויות האנרגיה למפעלים על-ידי האצת חיבורם לתשתית הגז הטבעי.

חצי מיליארד ₪ הוקצו לטובת חיבור המפעלים בתקציב 2019.

עיכובים בפיצויים בשעת חירום לעסקים קטנים ובינוניים דוגמת מבצע צוק איתן.

נייעל את מנגנון הפיצוי המהיר לשעת חירום.

-פיצויים לנפגעי השריפה בחיפה ב-2016 באופן מידי.

-פיצויים מלאים ומידיים לחקלאים שנפגעו מטרור העפיפונים ב-2018.

עסקים קטנים נאלצו לשלם אגרות כמו חברות גדולות במכרזים ממשלתיים.

ניצור מערכת פשוטה, יעילה ונוחה לשימוש כדי להקל על הגישה של עסקים קטנים ובינוניים למכרזי רכש ממשלתיים.

ביטול אגרות לעסקים קטנים במכרזים ממשלתיים.

אין דמי אבטלה לעצמאיים.

נחקוק דמי אבטלה לעצמאיים.

אישור חוק פיצויי סגירת עסק לעצמאיים.

מוסר תשלומים של גופי ציבור שסובלים ממנה בעיקר העסקים הקטנים והבינוניים.

הגבלת תנאי התשלום של גופים ציבוריים לעסקים קטנים ובינויים לשוטף פלוס 30 יום.

העברת חוק שוטף פלוס 30 של גופים ציבוריים כלפי ספקים (מרס 2017).

הממשלה אישרה בשנות ה-90 רפורמה בחברת החשמל אך לא הצליחה ליישמה ובכך נמנעה ביצועה.

יישום רפורמת החשמל.

יישום רפורמת החשמל לאחר שנחתם על ידי כל הצדדים במאי 2018.

עובדים בעלי שכר נמוך אינם נהנים מהטבת המס הגלומה בהפרשות הפנסיוניות.

השתתפות בחסכון הפנסיוני לעובדים שאינם מגיעים לסף המס.

הכפלת מענק העבודה מ750 מיליון ₪ בלבד ל1.7 מיליארד ₪ ב-2018.

קצבה זעומה לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה.

הגדלת קצבת הבטחת הכנסה לגמלאים ללא הסדר פנסיוני ב-200 ₪ לחודש.

הגדלת קצבת הבטחת הכנסה לגמלאים ללא הסדר פנסיוני ב-200 ₪ לחודש ו-600 ₪ לזוג.

סוכנים פנסיונים משמשים כמשווקים ויועצים.

הפסקת ניגוד העניינים של סוכנים פנסיונים בהיותם גם משווקים וגם יועצים.

הפסקת ניגוד העניינים של סוכנים פנסיונים בהיותם גם משווקים וגם יועצים.

דמי ניהול גבוהים בחיסכון הפנסיוני – עד 6% מההפקדה ו0.5% מהצבירה.

הוזלת עמלות הניהול בפנסיה.

פתיחת מסלול קרן פנסיה ברירת מחדל לכל עובד בגובה 1.31% להפקדה ו0.001% מהצבירה – חסכון של מאות אלפי ₪.

כרטיסי האשראי בבעלות הבנקים – אין תחרות.

הפרדת חברות כרטיסי האשראי מבעלות הבנקים.

חוק הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים אושר.

לא נפתח בנק בישראל מאז 1969.

עידוד כניסת שחקנים חדשים לשוק הבנקאות.

אישור פתיחת בנק דיגיטלי.

הליך קשה ומסורבל להעברת חשבון מבנק לבנק – פגיעה בתחרות.

פישוט הליך העברת חשבון בדומה לניידות המספרים בסלולר.

ב-2019 תיושם רפורמת ניוד חשבוני הבנק.

מסלי המזון היקרים בOECD.

תוכנית מקיפה להוזלת מחירי המזון בישראל.

במרס 2018 דיווח הOECD שמחירי המזון בישראל ירדו בכ-5% מאז בחמש השנים האחרונות.

ירידות של עשרות אחוזים ב-15 המוצרים הנמכרים ברשתות הסופר בין פברואר 2015 לפברואר 2018.

בתחילת העשור שווקו 25,000 דירות בשנה.

תוכנית דיור לטיפול בחסמים בשרשרת הייצור לבניית דירה.

ב-2017 שווקו כשבעים אלף דירות חדשות.

בתחילת העשור תוכננו 25,000 דירות בשנה.

תוכנית דיור לטיפול בחסמים בשרשרת הייצור לבניית דירה.

שיא בכל הזמנים – 125,000 תכנוני דירות ב-2017.

עלייה מתמדת במשך עשור של מחירי הדיור ב-6-10% בשנה.

יישום תוכנית כחלון לפתרון משבר הדיור שתתן למשפחות אפשרות לקנות דירות במחיר סביר.

תוכנית מחיר למשתכן נפתח לכלל ציבור רוכשי דירה ראשונה ועד היום זכו 50,000 זוגות צעירים בדירות במחיר הוגן. ירידת מחירי דיור ב2.1% מתחילת 2018.

לא היתה חקיקה ששהגנה על השוכרים בפני בעלי הבית והסדירה את יחסיהם.

חקיקת חוק שכירות הוגנת לקביעת כללים ברורים שיחייבו כל הסכם שכירות.

חוק שכירות הוגנת אושר בכנסת ביולי 2017 בהובלת ח"כ רועי פולקמן, חקיקה לעידוד שכירות ארוכת טווח.

גורמי הבניה היו מפוזרים בין משרד הממשלה: מינהל התכנון במשרד המנים, רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון, משרד האוצר.

הכפפת כל הרשויות תחת גורם אפקטיבי אחד.

הקמת מטה הדיור הלאומי שמוביל את פעילות גופי הנדל"ן הממשלתיים ומתאם ביניהם: רשות מקרקעי ישראל, דירה להשכיר, מינהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון.

13 שנה לקח לתכנן ולבנות דירה בישראל.

תכנית שתקצר את שרשרת הייצור לבניית דירה בישראל מ-13 שנים ל-7 שנים.

קיצור הליכי התכנון והבניה באופן משמעותי הודות לזירוז הליכי התכנון והבניה.